به گزارش شهرآرانیوز، شهروندی در پیامکی برایمان نوشت: پله برقیهای تعبیه شده برای تردد مسافران در ایستگاه های خط۲ قطار شهری مشهد به صورت تک و جدا از هم قرار گرفته است. مسیر رفت پله برقی در یک طرف سکو و مسیر برگشت پله برقی در طرف دیگر سکو قرار دارد. به نظر می رسد پله برقی رفت و برگشت باید در هر دو طرف سکو در کنار هم قرار داشته باشد. همین موضوع سبب شده که وقتی مردم از قطار خارج می شوند تنها از یک پله برقی موجود برای خروج استفاده کنند. چرا ایستگاه ها این گونه طراحی شده اند؟
شهروند دیگری نیز با ارسال پیامک به ستون حرف مردم روزنامه شهرآرا، در خصوص پله برقی ایستگاه شریعتی این گونه گلایه کرده است: در ایستگاه شریعتی و در قسمت سکوی مسافر تنها یک پله برقی در مسیر رفت و یک پله برقی در مسیر برگشت قرار دارد. با این شرایط همه مسافران مجبور می شوند از تنها پله برقی موجود در سکو برای خروج استفاده کنند. اگر مدیران صبح ها با مترو سفر کنند متوجه می شود که چه تعداد مسافر در ایستگاه شریعتی از خط۲ خارج می شوند و باید منتظر بمانند تا از پله برقی استفاده کنند.
مدیر روابط عمومی شرکت قطار شهری مشهد پاسخگوی گلایه های شهروندان است: طراحی تعداد پله برقی سکوهای مسافری ایستگاه ها بر اساس ظرفیت و تعداد مسافری است که هر رام قطار جابه جا می کند.
مصطفی شوشتری بیان می کند: برای سکوهای خط۲ قطار شهری یک پله برقی در مسیر رفت و یک پله برقی در مسیر برگشت در نظر گرفته شده است. جدا از آن نیز آسانسور و پله معمولی برای تردد مسافران منظور شده است.
مدیر روابط عمومی شرکت قطار شهری مشهد تعداد پله برقی تعبیه شده را مناسب با نیاز شهروندان می داند. او می گوید: قرار گرفتن پله های رفت و برگشت در دو طرف سکو دلیل دارد، آن هم پرهیز از تداخل مسافر ورودی و خروجی سکوست.
شوشتری می افزاید: نحوه قرارگیری پله های برقی در محدوده سکوهای مسافری ایستگاه های مترو تهران نیز به همین صورت است.